torsdag 4 februari 2010

PARODI...NO WAY!!

Jag blev helt bestört när jag läste Aftonbladet imorse. Eller ja, bestört är väl kanske att ta i.

Dom flesta som känner mig vet att jag är ett stort fan av MacGyver. Han var min idol när jag växte upp och jag spelade in många, många avsnitt på videoband för att sedan titta på om och om igen.

Det som fick mig att reagera var att jag läste att det har gjorts en parodifilm på nämnda serie, som dom kallar "MacGruber". Vad är det för ett jäkla påhitt? MacGyver är absolut ingen serie som ska parodieras, den är alldeles för bra! Det tyckte förstås också skaparen till MacGyver och han försöker nu tydligen stoppa filmen, som ska ha premiär i april. Hoppas han får rätt!

Val Kilmer spelar tydligen självaste "MacGruber", och det gör ju inte hela saken bättre. Vad har han gjort för roller som har varit minnesvärda?

Näe, den enda som någonsin kan spela MacGyver igen är ju självaste Richard Dean Anderson, han ÄR ju Angus MacGyver.

Inga kommentarer: