torsdag 25 februari 2010

HAPPY

Nu är jag glad. Lite happy, kan man säga.
Jag har ju tidigare berättat om mina problem med min digitalbox, och att den strular på vissa kanaler. Nu har jag fått svar på vad orsaken kan vara. Det kan visa sig att det inte alls är något fel på själva boxen, utan att det kanske är antennsladden som strular eller så är det ett signalfel.

Känns jäkligt skönt att få ett svar och när tjejen i telefonen räknade upp exakt samma kanaler som jag har problem med blev jag kanske lite för extatisk och ropade, "jaaaaaa...det är PRECIS dom jag har problem med".

Jag beställde ändå en helt ny "vanlig" box (alltså ej inspelningsbar) och gissade vad den kostade...INGENTING. Jag blev ytterligare något mer extatisk! Det är inte ofta här i livet där man får svaret att en ny teknisk livsnödvändig pryl till hemmet är gratis. Det berodde på att min bostadsrättsförening har ett gruppavtal med ComHem där vi får en ny box gratis. Jag tackar och tar emot.

Nu väntar jag spänt på att den ska komma nästa vecka och då ska direkt kolla vad som kan vara fel på min gamla.

Som sagt....happy....

Inga kommentarer: