måndag 22 februari 2010

AVATAR

Jag var på bio igår. Det var år och dag sen, kändes det som....men senast var nog i somras, vilket är ett långt uppehåll för mig.

Pappa har länge velat se Avatar ( i 3D såklart), och jag har hela tiden varit tveksam till den och har inte direkt jublat av glädje varje gång han har tagit upp det. Men så fyllde han år i lördags, och då passade vi på att gå.
Förra veckan hade en av mina kollegor varit och sett den i 3D och var helt extatisk när han sa att det var den bästa filmen effektmässigt han hade sett. Han var väldigt positiv, och då höjdes min förväntningar något och jag kände att jag kanske skulle tycka den var riktigt bra, då jag innan bara hade sett den som vilken animerad barnfilm som helst.

Filmen började, och visst...man märkte skillnad med dom jättestora 3D-glasögonen man hade på sig, saker "flöt" liksom framför bioduken på något sätt. Det var hyfsat coolt, men hela tiden satt jag och väntade på det där jättehäftiga där man skulle få se något riktigt spektakulärt och riktigt effektfullt så man nästan skulle hoppa till i stolen. Men det kom aldrig. Lite besviken blev jag.

Men för övrigt var den helt okej. Man ska absolut se den i 3D, annars är det nog rätt värdelöst.

Sen blev det sen middag med hämtpizza och till efterrätt pappas favorit, äpplekaka(egentligen sockerkaka med äpple och kanel) med vaniljsås. En bra dag!

Inga kommentarer: