tisdag 23 februari 2010

FÖRSTA REPET

Igår var det alltså dags för körens första reptition för terminen. Jag förstod att något skulle hända inledningsvis, eftersom jag såg kvällens gäst som hastigast springa mellan några dörrar längst fram i kyrkan precis innan det startade.

Gabriel samt Tobbe Karlsson från Let´s dance äntrade scenen till tonerna av Gabriels gamla melodifestivaldänga "Bara hon älskar mig", och började dansa synkroniserat. Det hela var väldigt uppskattat av oss medlemmar, framför allt då den kvinnliga delen, vilket nästan är hela kören. Det skreks och tjoades vilt, med all rätt. Det var riktigt underhållande! Efter deras inledning värmde Tobbe upp oss medlemmar med lite dansmoves och gjorde sedan lite reklam för den kurs han har startat, "Alla kan dansa". Om jag inte redan var upptagen på tisdagar så skulle jag nog ha övervägt att prova på det. Lära sig grundstegen till bl.a jive och tango vore skitkul! Kvällen löpte på som vanligt och det kändes väldigt kul att vara igång med sjungandet igen. Har saknat det. Kvällens låt var väl sådär rolig, Bobby Brown´s "Every little step I take". Men den kanske grows on you....i brist på en bättre svensk fras.

Inga kommentarer: