lördag 13 februari 2010

I DREAMED A DREAM...

Jag hade en riktigt konstig dröm inatt. Ja, eller...alla drömmar är väl konstiga med denna var riktigt skum.
Jag drömde att jag åkte motorcykel, på en Harley förstås. Jag tror jag var i Italien med mamma, som också åkte motorcykel. Vi åkte separat på nåt sätt, och hade besämt ett ställe vi skulle träffas på. Jag började åka dit. Helt plötsligt flög jag i luften, riktigt högt upp, fortfarande sittandes på motorcykeln. Jag såg den slingrande vägen och havet långt där nere och försökte lokalisera mig var jag var någonstan och vart jag skulle. Plötsligt var jag på vägen igen, och i nästa sekund satt jag o mamma inne på något som liknade något afterski-ställe, men vi var alltså fortfarande i Italien. Helt plötsligt kom Ty Pennington fram (programledaren från "Extreme home makeover), iklädd servitörskläder.

Jag drömmer ganska ofta att jag flyger, undrar vad det betyder. Tror jag har en drömtydningsbok hemma, ska kolla i den. Något annat som återkommer ganska frekvent i mina drömmar är godis, men det är ju inget konsigt när det gäller mig....

1 kommentar:

Nettan sa...

Drömmer du att du flyger som en fågel i luften, kan det vara ett uttryck för längtan att höja sig över vardagens enahanda och inger ofta lyckokänsla.