lördag 19 december 2009

BUSIS

I torsdags hade jag en ledig dag från jobbet. Skönt att vara ledig mitt i veckan. Jag erbjöd mig då att hämta lilla Busis på dagis, eftersom det var ett tag sen jag gjorde det sist.
Typiskt var det att just denna dag hade vädret bestämt sig för att göra livet ännu surare för oss människor, genom att hälla ner en massa jäkla snö samtidigt som det blåste en hel del. Väldigt mysigt...

När jag var framme på dagis såg jag ut som snömannen, och Busis som blev jätteglad och ropade "Mia, Mia" och sprang fram för att kramas, hejdade sig när hon såg och kände hur kall jag var. Hon verkligen tittade skeptiskt på min jacka och undrade på nåt sätt varför jag såg ut så. Ändå hade jag borstat av det värsta innan jag kom in.

Hem till mig kom vi så småningom, då jag hade skjutsat henne på pulkan. Det tyckte hon var roligt. Hon satt och gapade och försökte få in snö i munnen.

Väl hemma hos mig ville hon såklart hälsa på katten. Hon är verkligen jätteduktig med katten och är försiktig.

Försökte ta lite kort på henne (Busis alltså) men det är lite svårt då hon knappt kan stå stilla i två sekunder.
Men denna blev rätt kul, med tanke på tv-bilden. Det var inte planerat alls, utan det bara blev så. Passar in på henne.... :-)

1 kommentar:

Camilla sa...

Vi tycker att det är så underbart att du och Jennifer har hittat varandra... Hon tycker sååå mycket om dig och pratar om dig jätte ofta...

Ses ikväll!

Kramar