onsdag 2 december 2009

KETTLEBELLS

Jag satt och tänkte. Tänkte på min träning som går så bra nu. Denna vecka blir det nog träningsrekord för mig då det är träning varje dag, och det har nog aldrig hänt förut. Linedance räknar jag som ett "träningspass" eftersom man blir jäkligt svettig och rör på sig nästan konstant så länge som man är där, ca 2 timmar.

Imorgon tänkte jag vara med på en introduktion nere på gymet om ett nytt träningsredskap kallat kettlebell, se bilden.

Ett till synes ganska annolunda träningsredskap, men säkert nyttigt som sjutton att träna med. Ska bli kul att lära sig vilka sorts rörelser man kan göra med den. Kan vara bra att prova något nytt istället för att "trampa på" i samma gamla vanor med konditions- och styrkemaskiner, då det lätt kan bli tråkigt i längden.

Inga kommentarer: