måndag 7 december 2009

UPPDRAG I ULLARED

Ikväll var det näst sista avsnittet av "Ullared" och eftersom kanal 5 i min box helt plötsligt börjat fungerat normalt igen så bänkade jag mig. Den främsta anledningen var dock att delar av kören ikväll skulle vara med och sjunga på taket av varuhuset.

Det var bara ca 80 st (av 900) av kören som åkte ner och sjöng. Inte så konstigt kanske, eftersom det var mitt i semestertider.

Men det var ju inte mycket att se. Bokstavligt talat. Man kunde nog räkna minutrarna på en hand då Gabriel & Co syntes i bild. Det var ju lite tråkigt då dom tydligen hade stått på taket i ca två timmar och blivit filmade...när det regnade!
-----
I helgen halkade jag in en film som hette "Miraklet med Henry Poole". Huvudrollen spelades av Luke Wilson (brorsa till Owen Wilson). Gillar egentligen inte honom så mycket, men insåg efter en stund att detta var en ganska annorlunda roll för honom. Han har för det mesta tidigare varit med i komedier. Detta var ett drama.
Här spelar han en man som får reda på att han ska dö inom en snar framtid. Han är nyinflyttad i ett hus, där det på en av hans fasadväggar finns en stor fläck. En av hans grannar får se denna fläck och tror att det är en avbild av Jesus och börjar sedan dra dit halva grannskapet.
Den är gjord med glimten i ögat och är inte så seriös och allvarlig som det låter. Jag gillar Luke i den här sortens roller. Klart sevärd!

Inga kommentarer: