torsdag 10 december 2009

VILL VARA LEDIG

Det har inte hänt något speciellt dom senaste dagarna. Timmarna på jobbet går så jäkla långsamt, medans veckorna tycks susa förbi. Plötsligt är det fredag igen. Nu känner jag en riktigt stor längtan efter ledighet. Det här jäkla skitvädret hjälper inte direkt att styra upp humöret eller stämningen.

Jag känner att jag vill baka....hela tiden. Hittar nya recept och vill pröva, men det blir liksom aldrig av. Men någon gång innan jul ska jag minsann ställa mig och göra några av de godsakerna jag har hittat. Det senaste fyndet är kola med laktrits. Låter jäkligt gott, även om kola samt knäck och liknande kan vara lite "tricky" att göra....men, men...det är värt att pröva.

Idag var det handlingsdag. Istället för att åka till ICA Maxi eller Coop, så styrde vi mot City Gross istället. Jag ställer mig frågandes varje gång jag går in där; varför handlar vi inte här oftare?. Det är en väldigt välsorterad och rymlig affär, med lite folk. Otroligt skönt. Även dom har börjat med s.k "pistoler", som jag kallar det. Självscanna varorna är något alla affärer borde börja med, mycket smidigt.

Jag inväntar att femte avsnittet av "Glee" ska börja klockan 21:00. Fördriver tiden med att titta på ett repriserat "Bones"-avsnitt, en av dom bästa serierna som går på tv just nu...enligt mig. Men just detta har jag inte sett....

Inga kommentarer: