onsdag 9 december 2009

CRUMBS

När min mamma och jag planerade var nästa resa skulle gå så planerade vi allra först att åka till New York. Jag började då febrilt söka efter fakta och information på nätet om New York och hittade då en toppenbra blogg om just nämnda stad. Det är svenskar bosatta i NY som driver bloggen och den heter "Ett annat New York".

Dom skriver och tipsar om olika "pärlor" i New York, t.ex matställen, pubar och butiker som inte den vanliga turisten kanske hittar till. En mycket bra källa för information om man vill besöka ställen i NY som inte alla andra söker sig till.

Min favorit är när dom skriver om olika resauranter och caféer. Speciellt dom cafeér som säljer hembakat och olika sorts bakverk.

Nedanstående bilder är från butiken "Crumbs" där deras specialitet är cupcakes, små minitårtor/muffins med glasyr på. Dom har 50 olika sorter att välja på!! Gissa om det är himmelriket för mig...jisses, I will go bananas när/om jag går in där.

Inga kommentarer: