fredag 25 december 2009

JULEN

Jaha, då var både julafton och juldagen avklarade. Pappa ena dagen och mamma den andra. Det är under sådana här högtider då det negativa med att vara ensambarn visar sig väldigt tydligt. Det är absolut inget kul att lämna den ena föräldern ensam på julafton för att "fira" med den andre. Men det gick bra ändå. God mat och utbyte av julklappar, som det ska vara på julen.

Jag har hittills inte köpt någon julklapp till min katt, Mimmi, under dom jular som har gått så länge jag har haft henne. Iår fick hon sin första julklapp....dock ej av mig, utan av Busis. Väldigt fint inslaget paket (!) av Busis, med en aningens hjälp kan jag tänka mig.

När hon först fick se den sprang hon iväg. Men efter ett tag märkte man att nyfikenheten tog över. Nog var den nya leksaken spännande ändå. Tog lite kort på henne då hon först vågade leka med den.

Mimmi tackar så mycket för julkappen!!

Inga kommentarer: