tisdag 29 december 2009

MOSIG

Oj, oj, oj....dagarna går. Har inte haft ett dugg lust att gå in här och plita ner något. I lördags morse vaknade jag med tjock hals och ett väldigt tungt huvud. Nej, jag var inte bakis. Trodde jag skulle åka på värsta förkylningen, men så blev det inte. Lördagen spenderandes med goda vänner, men när jag vaknade på söndagsmorgonen var det värre då jag blev liggandes i soffan tittandes på filmer hela dagen. Kroppen tung, huvudet mosigt och rent av...blä! Så det blev en sjukdag från jobbet igår...vilket kändes helt rätt. Kroppen behövde den där extra vilodagen så idag känner jag mig helt okej.

Igår kväll låg jag i sängen och tittade på filmen "The Hangover" (på svenska; Baksmällan) på datorn. Hade väldigt låga förväntningar på den filmen då jag tänkte hur man kan göra en hel film baserat på en baksmälla. Men ack så fel jag hade. Låg och skrattade högt där i sängen för mig själv. Mycket oväntat roliga scener och med underbara skådepelare. Har dock 30 min kvar att se, så jag ska inte höja den till skyarna än. Det planeras tydligen för en uppföljare, och jag undrar då stillsamt för mig själv igen...hur kan man göra en uppföljare på en baksmälla? Hoppas man blir positivt överraskad igen...

Inga kommentarer: