måndag 7 december 2009

STÄDRYCK

I helgen fick jag ett ryck. Ett riktigt bra ryck. Ett städryck. Jag väntade dock in i det sista (söndag eftermiddag/kväll) med att dammsuga, för det är bland det tråkigaste jag vet...men jag gjorde det iaf. Jag är riktigt slö när det gäller att dammsuga, och det kan gå jättelångtid innan jag tar mig i kragen och gör något. Tyvärr. När man har katt bildas också dessa äckliga dammråttor ännu fortare och vardagsrumsmattan blir väldigt fort hårig då Mimmi gillar att "rulla runt" där och det borde vara en motivation för mig att ta bort dammet oftare. Men nu ska jag minsann bli bättre på det för åååhh, så fint och fräscht det blir efteråt.

Redan på lördagen började min städning då det blev dammtorkning av stereon i sovrummet, bortrensning av diverse "skit" på nattduksbordet och tagit bort ännu mera "skit" på ett skrivbord som står i sovrummet. Tänk vad lite rensning kan göra. Hela rummet ser nu renare ut och då jag även har lagt fram lite röda dukar här och där ser det hela ännu mysigare ut.

Var även duktig och rensade en "alla-papper-och-kataloger-man-får-men-inte-vet-var-man-ska-lägga, så-jag-lägger-allt-i-en-hög" - hög. Den högen var tyvärr placerad i bokhyllan, inte alls snyggt eller estetiskt. Jag satte mig därför på golvet och lade hela högen på golvet och började gå igenom allt. Det gick förvånansvärt fort, det berodde mest på att det mesta skulle slängas.

Sedan rensades också övriga bokhyllan på diverse "skit" som helt onödigt hade tagit plats på vissa ställen. Dammtorkade hela bohyllan också, så nu ser den faktiskt riktigt ren och fin ut. Blev riktigt nöjd över resultatet och över mig själv.

Nästa projekt är klädkammaren samt garderoberna. Fy satan....det blir inte roligt. Men det måste jag göra innan jul.

Inga kommentarer: