onsdag 9 juni 2010

DJUPT

Det allra första jag gör när jag kommer hem på eftermiddagen efter jobbet är att gå raka vägen in till sovrummet och byter om till mjukisbyxor och mjukiströja. Jag hatar att gå omkring i dom kläder jag har haft på jobbet här hemma. Det känns kanske "slafsigt" för vissa, men jag kan inte hjälpa det. Jag känner mig mer avslappnad och bekväm i mina mjukiskläder.

Jag äskar att vara hemma. Jag kanske gillar det lite för mycket. Jag gillar att vara själv, det har jag alltid gjort. Ända sen jag var liten har jag haft behov av att ha egen tid. Antingen är man en sådan person som gillar att vara ensam eller så är man inte det.

Självklart kan ensamheten också bli för mycket ibland, speciellt om man är ensamstående. Vissa stunder kan man verkligen längta efter lite fysisk kontakt eller bara ha någon bredvid sig i soffan som sällskap. För mig kommer den känslan mer och mer, liksom krypande. En del dagar känns det mer än andra. Har väl med åldern att göra kanske. Känns som att åren bara rusar förbi.

Jisses, vilka djupa tankar....på en helt vanlig onsdagkväll.

Nedräkning:
16 arbetsdagar kvar till semester!

Inga kommentarer: