tisdag 8 juni 2010

THE LAST DANCE

Idag var den sista dansrepetitionen för terminen. Denna gång var vi inte i danslokalen. På dörren där vi brukar vara satt det en lapp om att vi skulle skulle gå till Vasaparken, det var nämligen där vi skulle dansa, mitt i parken bland alla andra männsikor.

Hjälp, tänkte jag först...hur fan ska detta gå? Jag kommer att tappa bort stegen och bli hispig för att alla kollar och undrar vad vi håller på med. Jag har fått för mig att det inte är så många som vet vad linedance är, eller rättare sagt, hur själva dansen ser ut. Om det är så vet jag inte.
.
Hur som helst....vi placerade oss på ett upphöjt trädeck med tak över. Musik fixades genom att en liten högtalare spändes fast på en utav pelarna. Det hela gick bra. Bättre än vad jag trodde. En del gick förbi utan att lägga märke till oss, men många blev glada och log mot oss. Vi dansade på som bara den och två timmar går fort när man har roligt!

Vasaparken

Inga kommentarer: