onsdag 16 juni 2010

SJÄLVINSIKT

Sitter och kollar på "So you think you can dance" som har säsongspremiär ikväll. Den sjunde i ordningen. Jag har sett alla säsonger och tycker det är lika intressant varje gång.

Jag sitter och drar liknelser till Idol, där det i båda programmen först är en audition i olika städer och utgallringar efter det. Men det som ändå måste vara mest likt är att vissa människor som söker till dessa program totalt saknar självinsikt överhuvudtaget. Dom tror verkligen att dom sjunger eller dansar som en av de bästa, men det är ju såklart total katastrof. Det vet vi ju alla från Idols många skrattretande auditons.

Samma sak är det förstås i SYTYCD där en del bara hoppar omkring och fånar sig och tror sig allvarigt bjuda på ett fint och bra dansnummer. Helt otroligt.

Här är ett klipp på en av mina favoriter från programmet. Jag tror det var två säsonger sen denna kille var med. Jag bara satt och gapade framför tv:n när han visades i rutan. Titta och förundras när Robert Muraine bjuder på "popping"...

Inga kommentarer: