lördag 26 juni 2010

SOVA

Idag har jag gjort absolut....ingenting! Man känner sig jäkligt lat efter att en hel dag bara gått omkring i myskläder och ja...latat sig. Jag har kollat på en film och tittat på "So you think you can dance" två kommande avsnitt.

Fick lite panik i fredags morse då jag vaknade väldigt sent. Jättesent!! Jag hade inte ställt klockan (vilket jag alltid gör när jag är ledig), i tron om att jag ändå skulle vakna i tid. Jodå, jag vaknade sisådär runt halvåtta, men tänkte bara ligga och vila en liiiiten stund till. Nästan gång jag sneglade på klockan var den....11:01. Jisses, jag studsade upp, ungefär på samma sätt man gör när man försovit sig på en jobbdag. Jag hatar att ligga kvar i sängen så länge, halva dagen har ju gått då.

Följden av detta blev då förstås att jag inte kunde sova på kvällen. Jag låg i sängen med datorn i knät och kollade på en film. Helt plötsligt var klockan 02:00 och kände mig knappt trött. Men det var bara att försöka somna ändå.

Klockan var ställd imorse, 08:00, men vaknade före. Somnade om, vaknade av klockan, snoozade till 08:25. Går upp. Kände mig lite duktig där efter att bara ha sovit i ca 5-6 timmar, vilket ju är det vanliga antalet timmar jag brukar sova på en vardag.

Nu är klockan 22:20 och jag känner mig sömnig. Yes, uppdraget är lyckat! Snart i säng, med andra ord.

Detta var alltså en helt inlägg om mina sovvanor. Måste ha varit mycket underhållande läsning. Ni förstår kanske att jag inte har något annat att berätta, helt enkelt.

Imorgon kommer jag ta upp filmen jag glodde på när klockan var två på natten. Bra film!

Inga kommentarer: