måndag 14 juni 2010

VÄXER UPP FORT

Det är ingen idé för mig längre att ens försöka att lägga mig före halv elva på kvällarna. Det är som om kroppen och hjärnan nu har börjat vänja sig med ca fem till fem och en halv timme per natt. Jag somnar alltså sällan före elva nu för tiden. Vet inte hur det kommer sig. Kanske att jag vill ha mer vakentid hemma i min vrå.
-------
Igår var jag barnvakt åt "mina" två tjejer. Alltså mitt gudbarn och hennes syrra, 8 och 10 år gamla. Det händer alltid roliga saker när jag är med dom. Som jag har skrivit förut kan man nu ha riktiga samtal med dom och ibland vet dom mer än vad jag vet.
.
När vi gick i centrumet då 8-åringen sprang lite före, tog 10-åringen om min arm medans vi gick och viskade:
- Jag har en kille nu.
Jag skrek inombords av glädje men försökte vara cool inför henne och sa;
- vet mamma och pappa om det?
- nä, du är den första jag berättar det för.
.
Jag bara smälte och blev alldeles varm inombords. Denna stora tjej som jag har varit barnvakt åt sedan hon var bebis har nu en kille, och anförtror detta för mig. Precis det jag vill att hon ska göra. Jag vill att hon ska lita på mig och vara den "tant Mia" som hon ska kunna berätta allt för.

1 kommentar:

Camilla sa...

Gud va roligt... Att de barn man har sett växa upp kan anförtro en sån sak är helt underbart... Du är en fin människa Mia och jag hoppas att du kommer att finnas i våra liv länge... Jag vet iaf att min lilla tjej tycker om dig så mycket och jag vill att hon ska kunna gå till dig, faster eller moster och berätta såna saker för när hon känner att hon inte kan berätta det för mig eller pappa... Kramar