måndag 28 juni 2010

FILM, FILM OCH FILM

Hoppas detta väder håller i sig tills nästa vecka också. Men det är väl kanske att hoppas för mycket.
Idag drog jag en vinnande lott då jag hittade väldigt billiga jordgubbar! Detta blir nog mitt stammisställe om dom fortsätter vara så goda OCH billiga.

Som sagt, jag har tittat på en del filmer den gångna helgen. En del av dom har jag nämnt tidigare här.
- Valentine´s day
Handlingen utspelar sig såklart på Alla hjärtans dag. Det är separata historier där man får se par eller singlar i olika scenarior. Den höll inte måttet på en bra romantisk film, enligt mig....trots en gedigen rollista.

- New York, I love you
Inte alls så som jag förväntade mig. Mycket konstig film. Hade också, likt Valentine´s day, separata historier. Jag hängde inte med i vissa historier. Dock var det många fina vyer över New York.

- Love Happens
Hade inte hört talas om denna film sedan tidigare. Hittade den av en slump. Jennifer Aniston har en av huvudrollerna, Aaron Eckhart den andra. Han spelar en man vars fru dog i en bilolycka, nu är han en framgångsrik författare och föreläsare. Han träffar Aniston och tycke uppstår. Fast det är komplicerat eftersom han inte har avslutat sitt sorgarbete med sin fru. Filmen var okej, men inte mer. Synd, då jag gillar både Eckhart och Aniston skarpt. Det var lite för mycket sentimenalt tjafs.

- Remember me
Ännu en romantisk film. En välgjord bra film. Tjej och kille träffas, men deras förhållande blir lite skakigt då båda har problem med sina familjer. Manliga huvudrollen spelas av Robert Pattinson, mest känd som Edward i Twilight-filmerna. Har varken sett dom filmerna eller honom sedan innan, men han överraskade. Bra skådis! Tjejen spelas av Emelie de Ravin, som senast sågs som den gravida Claire i "Lost". Oväntat slut, som jag annars inte hade gillat, men här tyckte jag det passade.

- The good guy
Två killar och en tjej. En av killarna är dum och sliskig(vilket man inte vet från början), den andra snäll och söt. Vem väljer hon? Kanske en lite väl förutsägbar film, men absolut sevärd. Alexis Bledel (Rory i Gilmore girls) och Bryan Greenberg (One tree hill) är två av huvudpersonerna.

Inga kommentarer: