fredag 11 juni 2010

STRAFF

Nu är resan bokad! Yes....nu är det på riktigt. Det kommer gå hyfsat långsamt fram till februari, det kan jag säga. Bara dessa dagar fram till sommarsemestern kryper ju fram. Men det kommer bli så jäkla häftigt!

I och med att mitt pass går ut nästa år var jag på passenheten i Solna igår. Själva proceduren har ändrats en hel del. Det var snart tio år sedan jag fick mitt senaste pass, och då fick man ta kort själv och ta med till polisen. Så är det såklart inte längre. Nu är det moderniserats rejält, i och för sig ganska logiskt med tanke på all teknikutveckling.

Det allra värsta med det hela är att man står till allmän beskådan när man ska ta själva kortet. Man får också se hur passet kommer att se ut med sin bild och signatur på en bildskärm framför en. Killen i luckan sa "ha en neutral min" och när jag såg resultatet...ja, inte var det kul inte. Inte var det särskilt neutralt heller. Man ser mer ut som en straffånge än något annat. Men gjort är gjort och det viktigaste är att vi kommer in i USA!!

Inga kommentarer: