tisdag 29 juni 2010

STEKHETT

Klockan är 22:56. Jag är i säng innan kl. 23:00 på en vardagkväll, det går nog till historien. Eller nja, det var iaf väldigt länge sedan det hände.

Idag var det nog värmerekord. Vi satt uppe på terassen på jobbet under lunchen och skulle som vanligt få lite luft och sol i sig. Men jädrans, vad varmt det var. Det fläktade knappt någonting och det var molnfitt. Vi gick ner tidigare än vanligt. Svettig blir man så in i ***, så man känner sig ju inte så jäkla fräsch resten av dagen.

Medan jag fixade lite i köket tidigare ikväll hade jag tv:n på där "Ullared" visades. När jag såg bilderna innifrån varuhuset med allt jäkla folk och trängsel började jag direkt tvivla på om det är en sådan bra idé av mamma och mig att åka ner dit i mitten av juli, ungefär då alla andra i hela Sverige också har semester. Men, men...bokat är bokat och det är bara att ta ett djupt andetag om man börjar få vredesutbrott på folk som ställer sina vagnar i vägen överallt.

Nedräkning:
3 arbetsdagar kvar till semester!

Inga kommentarer: