fredag 25 juni 2010

SLADDIS

Trodde den här veckan aldrig skulle ta slut. Men nu är vi här. En extra ledig dag innan helgen. Känns jäkligt skönt.

Jag hade problem med mitt bredband igår här hemma, men orkade inte ta reda på vad som orsakade problemet. Idag när jag kom var jag ju bara tvungen att komma ut på nätet, så jag började kolla. Självklart tror jag alltid det värsta; att det är fel på datorn. Men så var det ju inte, utan det var den allra enklaste förklaringen av dom alla...sladden satt inte i ordentligt i modemet. Skönt att det var en så enkel lösning för en gångs skull. Det är inte riktigt likt min lott här i livet direkt.

Efter denna problemlösning satte jag mig i soffan med datorn i knät och hann kolla lite på nätet innan mina ögon började stänga sig själva....av trötthet. Jag lutade huvudet bakåt och intalade mig själv att jag bara skulle "vila ögonen" en liten stund. Jo tjena...en stund blev ca två timmar, då jag helt plötsligt vaknade av att telefonen ringde.

Så nu sitter jag här, klockan är 00:20 och jag är fortfarande hyfsat pigg. Men det är ju ingen brådska, det är ju ledig dag imorgon.

Nedräkning:
5 arbetsdagar kvar till semester!

Inga kommentarer: