torsdag 10 september 2009

ÄLSKADE BULLAR

En kollega bjöd på en jättestor bulle på ett möte vi hade nu på morgonen. Jag älskar bullar! Tillsammans med mjölk slår det nästan allt annat i fikaväg.

Bullen imorse var stoooor och hög, men när jag bakar blir dom så små, så små. Jag förstår inte vad jag gör för att få dom så små.

I USA heter kanelbullen "cinnamon roll" och det finns speciella butiker som endast bakar och säljer sådana. Man kan välja mellan många olika toppings och man får till och med kniv och gaffel för att kunna äta den!

Dom kanske inte ser så jäkla smakliga ut på bilden, men dom smakar helt gudomligt och är ett måste då man är i USA.

1 kommentar:

Tarras sa...

Kanelbullar råkar vara lite utav min specialitet så jag kan meddela att om du inte får dem stora så kan det bero på att du antingen inte får dem att jäsa eller att du helt enkelt skär dem i för små bitar. Om bullarna inte jäser har du löst upp jästen i för kall eller för varm vätska. Den ska vara 37 grader, varken mer eller mindre. En sats på ett paket jäst och en halv liter vätska gör ungefär 75 små bullar eller 50 större. På't igen bara Mia!