måndag 21 september 2009

WHY ME??

HELVETE!!!!!!!!

Jag åker hem från jobbet, för att senare åka in till kören. Skönt att få en paus hemma istället för att vara kvar på jobbet till halv sex som jag brukar.

Jag tog med mig matlådan som jag skulle äta till middag hem igen. I den var det kyckling och ris. RIS.
Jag micrar den, tar ut tallriken ur micron och ställer ner den på köksbänken. Tar sedan ta upp tallriken igen för att gå till vardagsrumsbordet...

...då jag tappar hela jävla tallriken...PANG rakt ner i golvet. Tallriken går sönder i ett antal stora bitar (som tur var) och RISET samt kyckling ligger utspritt i princip över hela golvet!! Satans SKIT!! Jag ska inte skriva vad min första reaktion var....

Men det var bara att gå rakt i det nu klibbiga RISET och först ta upp tallriksbitarna. Mimmi börjar käka av maten, men jag motar bort henne....vet inte än om det finns några små porslinsbitar liggandes.

Hmm...var det inte ett diksussionsämne häromdagen....hur fan tar man upp RIS från golvet på bästa sätt?? Försökte först med papper....men insåg snabbt att jag skulle få ligga på golvet och plocka riskorn hela kvällen.
Fram med dammsugaren. Det gick bra....men vet inte om dammsugaren mår så bra av det. Det får i så fall bli ett senare problem.

Nu var jag tvungen att panikgöra någon annan mat istället. Det blev några chicken nuggets och potitismos samt grönsaker. Det gick fort.

Varför råkar jag jämt ut för sådant här? Är jag mer klumpig/otursdrabbad än andra? :-)
Vad händer härnäst? Jag vill inte veta...

2 kommentarer:

Peter sa...

Men usch vännen!!!
Du verkar verkligen inte ha någon vidare tur just nu... Först cykelincidenten och nu det här..

Kanske vänner snart, att du skrapar fram massa pengar på en triss eller nåt.

Ta hand om dig!!
Kram

Peter sa...

Kanske V Ä N D E R snart...skulle det ju stå!!!