torsdag 17 september 2009

SWAYZE

Måste bara belysa Patrick Swayze´s bortgång. Så otroligt tragiskt.

Han var en person som jag tyckte hade allt. Han kunde dansa, sjunga och skådespela. Genom vad jag har sett i intervjuer och andra sammanhang så verkade han ödmjuk, trevlig, snäll och rolig. Omtyckt av många.

Dirty Dancing var bland dom första filmerna jag hade på VHS, och jag kunde se filmen hur många gånger som helst (som dom flesta tjejer nog kunde).

På den amerikanska sidan amazon.com gick specialutgåvan på DVD av Dirty Dancing från 138:e plats till 2:a, bara ett dygn efter nyheten om hans död.

På fredag har SVT ändrat sin tablå och sänder Dirty Dancing på kvällen. Jag sitter och tittar, och njuter av en klassisk tidlös film med ett av dom bästa soundtracken som finns!

Inga kommentarer: