onsdag 23 september 2009

KEEP ON DREAMIN´

Vissa dagar får jag bara nippran på mitt liv. Jag blir så trött och vill bara bort ifrån allting. Just nu är en sådan period...

Jag börjar drömma mig bort och undrar hur det skulle vara att göra en helomvändning i livet. Sälja lägenheten och bara flytta utomlands och jobba. Undrar hur det skulle kännas? Sen när jag inser vilken bisarr idé det är och får en "reality check" så börjar jag tänka mer realistiskt. Kommer jag jobba där jag jobbar nu resten av mitt liv? Om inte...vad ska jag göra istället? Vad kan jag?

Ibland undrar jag hur mitt liv skulle sett ut om jag hade fortsatt att plugga. Även nu, tio år efter studenten, kan jag ångra lite att jag inte pluggade vidare. Men jag vet samtidigt att jag inte skulle ha klarat det. Jag skulle än idag inte klara att sätta mig bakom skolbänken. Det är helt enkelt inte något för mig. Då får man stå sitt kast och kanske inse att man inte får dom jobb man allra helst vill ha.

Men drömma kan man få göra...och det tänker jag fortsätta göra. Kanske, kanske...någon gång i framtiden kommer jag våga att förändra mitt liv.

1 kommentar:

Peter sa...

Ja, du vännen, det där är inte alltid lätt. Jag brukar alltid tänka att man kan inte ångra saker man INTE har gjort, bara ångra eller ta lärdom av sånt man HAR gjort!!
Livet är INTE en dans på rosor alltid, även om det är lite så i MITT liv just nu,ler..

Drömma FÅR man göra och SKA man göra, det är ett sätt att stå ut med verkligheten, att samla kraft och energi, för att orka gå vidare med LIVET!!

Vi finns där för dig, precis som du finns där för OSS, alla 3 i vår lilla familj, som kanske växer i framtiden...:).... Den som lever får se,ler..

Kramisar