söndag 13 september 2009

TYPICALLY ME

Bara jag kan råka ut för något sådant här.

Jag cyklade ifrån ICA, där jag bland annat hade inhandlat en tub tomatpuré. Som vanligt hängde jag påsen på handtaget och cyklade hemåt. Påsen brukar dingla lite fram och tillbaks och har ibland nuddat ekrarna då påsen slitits sönder lite, men inget mer.

Denna gång...jag hade precis kommit upp på min gata då påsen helt och hållet trasslar in sig i hjulet och i själva bromsgrejen på hjulet, och jag är såklart tvungen att stanna. Det jag inte sett direkt, utan tar några sekunder att inse....var att tomatpurétuben var den sak i påsen som OCKSÅ hade trasslat in sig i hjulet. SHIT...tänkte jag, va fan gör jag nu?

Det börjar droppa puré från påsen ner på cykelekrarna och på marken. Allt är fortfarande intrasslat och det går förbi en barnfamilj förbi mig och tittar konstigt och undrar vad jag håller på med där jag står och svär...SHIT.

Jag börjar fumla med påsen och försöker få loss den och purétuben, och naturligtvis häller jag ut ÄNNU mer puré på marken...nu ser det nästan ut som ett blodbad.

Till slut får jag loss allting och med det jäkla stora hålet i påsen blir det lite problematiskt att hålla i påsen överhuvudtaget, men jag knöglar ihop den på nåt sätt och som tur var hade jag inte så lång bit hem.

Jag lämnar blodbadet bakom mig och hoppas att ingen annan, förutom den gloende barnfamiljen, såg mig.

Väl hemma var det operation "tvätta-cykeln-från-tomatpuré". Jättekul...

1 kommentar:

Peter sa...

Stackare....en rätt kul syn säkert...om det inte händer en själv...hoppas det bara var barnfamiljen som såg dig.

Tack för all hjälp idag, hade inte funkat utan dig.Du är bäst!!!

Kram från dina vänner samt Busis...