torsdag 3 september 2009

FALLING SLOWLY

Satt och zappade som vanligt på tv:n. Helt plötsligt kom jag in i en film, "Once", som spelade den mest fantastiska fina sång jag hört på länge. Huvudrollsinnehavarna sjöng låten själva i filmen, vilket gjorde det hela ännu bättre. Låten spelades igen i slutet av filmen och jag började lyssna på texten...helt underbar vacker text. Här är ett utdrag;

Take this sinking boat and point it home
We've still got time
Raise your hopeful voice you have a choice
You've made it now
*
Falling slowly
eyes that know me And I can't go back
Moods that take me and erase me And I'm painted black
You have suffered enough And warred with yourself
It's time that you won
--
Kände så väl igen låten på något sätt, men kunde för allt i världen inte komma på var jag hört den någonstans. När jag satt och letade på nätet så insåg jag källan...tror jag hörde Chris Allen, som vann American Idol i år, sjunga den på tv.
Men denna version är såååå mycket bättre. Klicka på länken...
-
-
Låten vann även en Oscar-statyett för "Best song" förra året!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Jätte fin låt!

Nettan sa...

Ja Mia, visst är det kul med så många besökare!

Som vanligt så var jag tvungen att gå in på google translate... Måste nog hitta hela texten och översätta den, tror den har ett bra budskap.

Sjuka kollegor ja, tyvärr så kom den som skulle det inte tillbaka idag heller och inte i morgon heller så nu känner jag mig GANSKA slut.. ska bli skönt med fredag i morgon!!! Ett glas rött och sen GONATT!

Kram kram!