onsdag 4 november 2009

ÅRETS FÖRSTA...

Jag såg det idag. Jag såg det sakta med säkert. Jag visste inte riktigt var det var först. Men efter en stund förstod jag. Vad är det som faller ner, dinglandes från himlen?....det var lite svårt att fatta till en början. Men jag hade bevittnat årets första SNÖ.
Det var naturligtvis ingen kvarliggande snö, och heller inte fina mjuka dalande flingor, utan mera små, små minihagelsmulor som föll. Nu kanske hagel låter väldigt drastiskt, men det var faktiskt det.

Det känns som om man varje år blir förvånad när snön kommer. Va? Snö? NU? Kan det verkligen vara sant? Den stora chocken brukar infinna sig när man en morgon drar upp persinennen och tittar ut genom fönstret och bara ser en vit matta överallt. Drömmer jag? En mardröm? Näe...den bittra verkligheten.

Jag vill verkligen inte vara i detta land när det börjar bli sånt här skitväder! Det känns som om jag är född att leva i ett land där solen skiner året om....tänk vad underbart det hade varit.

Inga kommentarer: