lördag 28 november 2009

LUGN DAG

Jag vet att ni är nyfikna, att ni inte kan bärga er att veta. Gick Mia ut på en långpromenad idag eller låg hon i soffan hela dagen? Nödvändigt vetande....kommer här....

JO, jag var ute och gick idag. Det tog ett tag innan jag tog mig i kragen och gjorde iordning mig. Tanken var att jag skulle gå åtminstånde i över en timme. Men efter ett kort stund in i promenaden kände jag att min förbannade högerfot började göra ont. Jag får ofta ont i den när jag går långa sträckor eller när jag cyklar. Det känns som att jag får någon sorts kramp inuti foten, men så fort jag avslutar aktiviteten går det över. Konstigt, och jag vet inte vad det beror på.

Det är också jäkligt jobbigt på promenader, då man ofta blir väldigt varm (=assvettig) efter ett tag. Men vet inte om man ska ta av sig jackan och riskera sjukdom eller om man ska stå ut och ha den på och känna sig jäkligt ofräsch resten av turen.

Hur som helst, när jag kollade på klockan och tänkte för mig själv att nu måste jag ha gått ett bra tag, men då hade jag bara lyckats promenera i 20 minuter. Skit också! Ibland känns det som man har varit ute den dubbla tiden. Jag var hemma efter en timme, men då hade jag hunnit gått in på ICA och handlat också. Det blev tyvärr inte den långpromenad jag ville.

På eftermiddagen bakade jag en kaka som jag sett i ett recept och som jag tyckte lät spännande. Citron- och laktritskaka. Efter avsmakning blev jag lite besviken över att det inte smakade mer lakrits, den liksom försvann i citronsmaken. Men annars var den helt okej.

Inga kommentarer: