torsdag 5 november 2009

LÄSKIGT

Det var länge sen jag skrev något om film och tv. Desto mer om choklad! :-)

För ett par veckor sedan såg jag ett klipp på Aftonbladet från en film som hade premiär i USA den 16:e oktober. En skräckis som heter "Paranormal activity". Gillar egentligen inte alls skräckfilmer, speciellt inte som denna då det handlar om något "väsen" som intagit en familjs hus. Man får se dörrar gå igen av sig självt, lampor som dinglar i taket, täcket som rör på sig och ännu värre saker antagligen.....hua, läskigt. Sånt klarar jag inte riktigt av, men det är ändå något som lockar mig på något sätt.

Själva filmen spelades in på en vecka, har okända skådespelare och kostade bara 105.000 kr att göra, vilket är en fis i rymden om man jämför med vad andra storfilmer har för budget. Den är inspelad i regissörens egna hem, vilket jag tycker är lite roligt. Inga fejkade studios här inte!

Måste också nämna att den drog in 63,7 miljoner kr under sin första vecka enbart i USA!!

Det planeras redan även för ett uppföljare. Kan man göra två sådana här filmer?

Om man tittar på publikens reaktion ska jag nog inte se filmen. Jag kommer att förgöras av skräck...

1 kommentar:

Peter sa...

DEN måste vi ju se...... eller inte!!!
OM vi nu gör det,så får vi nog INTE ta med oss Håkan!!! Han lär ju bläddra i en tidning hela filmen då,hahaha.

Kram