lördag 21 november 2009

BILJARD

På konferensen jag var på i veckan var det ju en gemensam middag på kvällen. Timmarna gick fort och helt plötsligt blev klockan kvart i tolv, och jag tänkte gå till hotellrummet. På vägen dit hörde jag några av dom andra konferensdeltagarnas röster. Dom var en trappa ner och där visste jag att det fanns ett biljardbord. Även fast klockan var mycket var jag bara tvungen att gå ner och kolla på killarna när dom spelade.

Jag var faktiskt ganska hyfsad på biljard en gång i tiden. På ett tidigare jobb som jag hade så spelade vi mycket biljard och träning gav helt enkelt färdighet. Men nu har det gått många år sedan dess och man blir lätt ringrostig om man inte får träna.

Jag gick som sagt ner till dom och började kolla. Dom spelade två mot två. Jag blev övertalad att spela med det ena laget. Okej, sa jag trevande och lovade inga underverk. Gick bättre än jag trodde men ända inte så bra som jag ville det skulle gå. Grabbarna var för den delen inte så mycket bättre, kanske dock berodde på mängden alkohol dom hade fått i sig. Men kul var det och jag ville fortsätta, men klockan hade blivit alldeles för mycket, 01:00, och det var definitivt dags att sova för att överleva dagen efter.

Men jag blev riktigt sugen på att spela igen och tänkte för mig själv att jag måste ta mig ut på stan någon kväll och spela lite. Dock roligare med sällskap, får se om jag får med mig någon.

Inga kommentarer: