måndag 16 november 2009

DRÖMMAR

Måste bara dela med mig av fragment från min dröm som jag hade inatt.

Jag och en person till skulle tydligen till Haparanda. I drömmen åkte vi alltså norrut, men när vi väl var där så sa dom näe, Haparanda ligger ju inte här. Ni får åka lång, långt söderut. Men jaha, hur skulle vi ta oss dit på snabbast sätt, vi hade ju en tid att passa. Då dök det helt plötsligt en kille upp och sa; ni kan få åka med mig i min motorcykelhelicopter.

Jaha, tänker ni nu...vad tusan är en motorcykelhelicpoter? Ja, undrar jag med.

Vi gick fram till motorcykelhelicoptern och ja....den såg ut som en vanlig helicopter men betydligt mindre, alltså jättemycket mindre. Ingången var bara som ett litet, litet hål och där skulle vi alltså åla oss in. "Det är omöjligt!, sa jag till motorcykelhelicopterpiloten. Men närå, han sa att det skulle gå och det gjorde det!

Vad är det som man INTE kan göra i drömmar egentligen?! :-)

Det sista jag minns är att jag och den person jag hade med mig satt tätt, tätt ihop bak i motorcykelhelicoptern och det var en väldigt ranglig färd.

Jag blir inte längre förvånad över vad jag drömmer. Förra veckan drömde jag att jag blev jagad av en person som kunde skjuta kulor rakt ut genom sitt pekfinger genom att peka och sikta på...ja, mig i detta fall. Jag var livrädd när jag vaknade tvärt av drömmen mitt i natten men blev lite full i skratt morgonen efter då jag minns att jag såg en film med Eddie Murphy där han spelade utomjording och kunde göra en massa konstiga saker. Måste ha fått skjutpekfingret därifrån.

Men det bästa man kan göra i drömmar är väl ändå att flyga!? Alltså flyga med bara sin kropp, typ som Stålmannen. Det har jag drömt ganska många gånger och det är lika härligt varje gång.

1 kommentar:

Peter sa...

Har du sökt hjälp för det där???...:-)

Kanske inte skulle ha kollat så mycket på Mac Gyver, så hade motorcykelhelikoptern kanske inte dykt upp i drömmen??, hahahahaha

KRAM...