onsdag 11 november 2009

TV

Jag gillar verkligen det här med att man kan se program på nätet. SVT, tv3, tv4 och Kanal5 har ju sina "play". Det är ju perfekt om man har missat något avsnitt av en serie.
Tyvärr lägger inte tv3 och Kanal5 ut vissa program i sin "play". Självklart är det dom program jag helst vill se och har missat. Men det är ju min eviga otur.

Canal+ har börjat sända en serie som heter "Mercy". Det är ännu en sjukhusserie och den kretsar kring tre sjuksköterskor och deras liv på sjukhuset och privat. Såg första avsnittet och den verkar helt okej. Som jag har sagt förut, det kommer såklart aldrig finnas en serie som kommer upp till Grey´s stjärnstatus. Den läckre James Tupper (spelade Jack i Men in trees, numera ihop och har barn med Anne Heche, hans motspelerska i just Men in trees) spelar en läkare och förgyller serien avsevärt.

Nu ska jag straxt dyka ner i sängen och fortsätta på Andreas Carlssons bok. Nu har jag kommit till när han träffade Celine Dion första gången och hur han skrev "That´s the way it is" till henne. Älskar "bakom kulisserna"-material, likt detta då man får reda på hur låtarna föddes och hur livet i Cheironstudion var m.m. Han skriver och uttrycker sig otroligt bra, vilket gör att man fastnar och bara vill läsa mer.

Tack för idag.....slut för idag....

Inga kommentarer: