söndag 1 november 2009

MINNE...VAD ÄR DET?

Jaha, vad gjorde jag igår då? Mitt närminne börjar bli dåligt. Kan aldrig vara ett bra tecken. Det enda som hjälper är att jag inte är ensam om det "sydromet".

Jag var iallafall på släktmiddag med pappa hos hans bror och hans familj. Som vanligt trevligt med god mat och dricka. Jag är chaufför...som alltid. Har inget emot det alls, faktiskt. Skönt att vara nykter bland det sällskapet och INTE vara bakis dagen efter.

Idag hade jag pappas bil och fick ett ryck...jag ville åka till IKEA. Så jag åkte dit. Det såg ut att vara rätt så lite bilar på parkeringen...men när jag väl kom in såg det annorlunda ut. Mycket folk som gick ivägen för mig, HELA tiden. Jag blir totalt galen på sådana människor. Dom tror att dom är ensamma på hela IKEA och strosar långsamt MITT I gången och har inte en susning om människorna bakom, framför eller bredvid dom. Helt otroligt!!!
Kom hem med några småsaker, bl.a en mjuk grå pläd till Mimmi som jag tänkte hon kunde ligga på istället för att håra ihjäl mina fleecefiltar. Den gick hem. Hon lade sig på den direkt...jackpot!

Nä, nu måste jag hänga lite tvätt och sen göra iordning för sängen så man får några timmars kvalitetssömn. Imorgon är det det sista vanliga repet med kören innan genrepet nästa måndag. Då ska alla låtar sitta. Tror konserten kommer bli skitbra med många härliga låtar!

Inga kommentarer: