måndag 9 november 2009

BLIR GAAAAAAAALEN!!!!!

Nu måste jag få avreagera mig lite!! AAAAAAHHHHHHRRRRRRGGGGHHHHH!!!!

Jag brukar sällan bli upprörd eller arg, men ikväll....då var det något som triggades i mig. Något som jag inte kan hålla inne, utan måste få skriva av mig eftersom det är för sent att ringa någon.

Blir så förbannat trött på folk!!
Vi hade genrep med kören ikväll. Nästa vecka är det alltså konsert. På genrepet ska ju allt sitta (det mesta iaf)...är det tänkt!!

Jag skämdes där jag stod....bland sopranerna. Jag är absolut inte perfekt själv och är osäker på en del dooo och ahhh och ooooo som vi ska sjunga. Men själva sopranstämman, som vi har övat på under FLERA repetitioner...den var tydligen som BORTBLÅST!! Jag hörde otaliga olika sorts melodislingor bakom mig, men INTE sopranstämman. Nädå, det kanske är för mycket att begära!!!!!????? Efter ca 10-20 genomsjungningar på tidigare rep borde man kanske tycka att NÅGONTING borde sitta!!!
PLUS att vi varje vecka har en medlem ut kören som spelar in varje rep och lägger ut på hemsidan. Övar inte folk hemma??

Tycker också det är respektlöst mot Gabriel att inte kunna stämman (i många av låtarna) på genrepet. Här ger han all sin tid och hängivelse till oss varje måndag, har tålamod så in i tusen...så kan inte ens många leverera en enkel stämma tillbaks! Förkastligt!!! Fattar inte hur han orkar med det ibland, men jag är dock väldigt glad att han gör det!

Ursäkta allt klagande. Jag var bara tvungen att få ur mig detta. Satt på tunnelbanan och kokade av...ja, mest besvikelse faktiskt. Undrar hur det kommer gå på konserten? Jag bara hoppas att folk har övat tills dess!!

Det var många utropstecken...men det behövdes!!!

NU: hopp i säng....i förhoppning att kunna somna. Kanske är för uppjagad för tillfället.

Inga kommentarer: