lördag 7 november 2009

LAT DAG

Idag har jag bara varit hemma och tagit det lugnt. Mitt på dagen började en lätt huvudvärk ge sig till känna och den hänger fortfarande i sig. "Tung i huvudet" är ett uttryck som passar just nu. Usch...

Mitt i allt zappande på tv:n hamnade jag i en film som hette "Broken English". Tänkte zappa vidare först, men fastnade i den snabbt. Dels för att jag läste vad den handlade om, och dels för att det var väldigt duktiga och karismatiska skådespelare. Huvudrollerna spelades av, för mig, okända skådespelare men i birollerna syntes Gena Rowlands och Drea De Matteo.

Filmen handlar om en tjej i 30-årsåldern som känner lite panik för att hon inte den rätte i livet, och alla hennes vänner är gifta. Dom killar hon träffar är det alltid nåt strul med. Men så en dag så träffar hon en kille från Paris.

Riktigt bra film och inte ännu en vanlig, förutsägbar romantisk komedi, utan en lite mer allvarsam, dock gjord med glimten i ögat. Rekommenderas!

Inga kommentarer: