torsdag 19 november 2009

KONFERENS

Det känns alltid som om jag ligger efter när jag inte har skrivit här på en dag. Nu har jag inte hunnit skriva på två hela dagar, så nu känner jag paniken komma. Näe, det gör jag inte...men det känns som om jag sackat efter precis som jag kände i plugget när man varit sjuk och låg efter i matten.

Precis som en bloggande vän skriver; man har massor med saker i huvudet, men när man väl sätter sig ner och ska plita ner det här så blir det bara stopp. Konstigt det där.
-------
Jag har hur som helst varit på konferens i två dagar. Ett systemanvändarmöte är nog rätt beskrivning där personer från olika företag/universitet sitter och diskuterar det bra och dåliga med just detta system som vi alla använder. En blandad skara med människor, där jag självklart är den yngsta och en av tre kvinnor bland ca 30 st killar/män/gubbar. Det är dock ett härligt och roligt gäng och det blir mycket skratt under den gemensamma middagen på kvällen.

Det som gjorde gårdagen som en jäkligt jobbig dag var hemresan. Tågturen till Östra station gick bra, där det var planerat att min mamma skulle hämta mig med bil. Men hon kom inte ens ner, det var stopp i trafiken. Efter mycket om och men lyckades jag hoppa in i bilen och vi åkte iväg. Naturligtvis regnar det också, vilket inte förvånar mig alls. Det brukar det ju göra när man har lite trubbel och få stå eller gå ute.Vi kom så långt som efter avfarten Bergshamra, där stod det totalt STILL. Vad trött man blir. En hemresa som vanligtvis tar ca en halvtimme, tog igår två timmar. Man har ju haft bättre dagar....

Inga kommentarer: