fredag 27 november 2009

A LITTLE BIT OF THIS...A LITTLE BIT OF THAT...

Har bestämt mig. Det måste man göra innan för att få det gjort. I alla fall jag. Imorgon ska jag gå ut...på långpromenad. Hoppas det blir skapligt väder. Det gör inget om det är kallt eller duggar, men regnar det och blåser...då skippar jag det. Hatar att gå promenad när det blåser, det känns jäkligt motigt då.

På Canal+ går just nu filmen "Territory". Den har samma grund som "Hajen" men nu handlar det om turister i den australienska vildmarken som blir strandsatta och...ja, gissa....blir attackerade av krokodiler. Känns sådär med själva storyn, och därför har nog filmbolaget kastat in två snyggingar i huvudrollerna, Michael Vartan och Radha Mitchell. Detta hjälper tyvärr inte. Det är svårt att ta en kultfilm och göra om den till en ny...och det är omöjligt att inte göra jämförelser.
----
Gissa om jag är trött. Hela dagen har varit som ett töcken nästan. När jag kom hem satte jag mig i soffan med datorn i knät. Det dröjde inte länge förrän jag märkte ögonen tvångsstängde sig själva och att huvudet började falla tungt. Jag somnade nog för en kort stund. Jag väcktes av att en tass lätt, lätt snuddade vi mitt knä. Det var underbart söta Mimmi (min katt) som hade satt sig på kudden (som jag innan hade lagt på soffbordet som stöd för mina ben). Hon ville att jag skulle vakna, i vilket hon då puttade med tassen lätt på mitt knä. Söööööötis.....

Oj, oj, oj...nu är det "jättespännande" i Territory......eh, yeah right! Michael Vartan springer vartannat om och ska skydda alla, vartannat gömma sig för dom farliga datoranimerade "krokkisarna". Filmmusiken påminner dessutom om Hajens...fast sämre såklart och naturligtvis inte lika igenkännande.

Om fem minuter är det utröstning i Idol. För mig finns det bara en självklar vinnare....

Inga kommentarer: